woensdag 24 januari 2018

Foto bewerken in Lightroom

Lightroom van Adobe is een zeer omvangrijk foto bewerkings programma. Ik vind het leuk om het af en toe eens aan te zetten om te kijken wat het met een mooie natuur foto doet maar ik gebruik het niet om mijn foto's er beter van te maken. Ik hou het bij mijn eigen gemaakte foto's zonder aanpassingen. Maar om te laten zien wat je er bv mee kunt laat ik wat mogelijkheden zien. Onderstaand mijn eigen foto van en Eluven op de Valkenhorst:


Deze is met LR preset doordrukken:


Deze is met YPS HDR vignette 2:


Deze is met zoom preset dynamische zonopkomst


Deze is met zoom preset frisse wind


En deze laatste is met zoom preset smart fill light


Met uitzondering van de preset doordrukken en fill light vind ik de foto's niet meer natuurlijk aandoen. De laatste met fill light vind ik dan nog wel kunnen, die heeft net iets meer diepte. Maar ik vind mijn eigen foto net zo mooi en die is dan niet bewerkt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten