zondag 24 februari 2019

Rondje door mijn tuin 24-02-2019 18 graden


Mijn dagelijkse rondje door de tuin: warm, rond 18 graden en een strakblauwe lucht:

houtduif:






kauw:


en deze zingt zijn hoogste lied in de hoogste boomtop; de zanglijster:

 





uitgekomen eitjes van ??????? ze waren zo groot als een speldenknopje:


witte halvemaanzweefvlieg:


mijn moosite foto van vandaag: witte halvemaanzweefvlieg: op mijn foto duidelijk herkenbaar door de opgezette en behaarde kop:


de phaeonia tugurionum, een echte vlieg:






citroenvlinder, lastig te fotograferen want omdat er nog  geen bloemen waren ging ze niet stilzitten:
ik zag ook nog een dagpauwoog voorbij komen maar ook die was me te snel af:


viervlek lieveheersbeestje:


met 2 kommavormige stippen en 2 ronde stippen:


piepklein: 3-5 mm:


er zaten er verschillende in mijn haag, soortgenoot gevonden om mee te paren:




roodwangbromvlieg:


duidelijk herkenbaar aan zijn rode wangen:




deze vlieg speelt een rol bij de ontbinding van een lichaam en wordt dus ook wel lijkvlieg genoemd:


maar mooi is ie wel met zijn metallic blauwe kleur:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten