donderdag 31 oktober 2019

Wandeling nabij Putberg Soerendonk

Vandaag een kleine wandeling gemaakt nabij en op de Putberg bij Soerendonk.
Ik was laatst naar het Soerendonks Goor geweest en was daarna een beetje in dat gebied rond gaan toeren met de auto. Dit gebiedje ligt tussen de Strijper AA en de Buulder AA. Er liggen veel akkerlandjes en weides. Zie mijn google maps kaartje:


De witte onderbroken lijn geeft de grens aan van de Putberg. Ik reed voor het Soerendoncks Goor langs over de Roerdomp. Links en rechts van de weg de Roerdomp liggen weilanden. Ik zag er reigers, zwanen en andere kleinere weidevogels. Hier zitten ze dus, gewoon lekker rustig in de weilanden. Leuk hoor! Ik heb ze echter niet kunnen fotograferen omdat ik in de auto zat. Enkele omgevings impressies van Streetvieuw:




Bij de T-splitsing met de Witsemsedijk zag ik een bordje Rustgebied. Hier ging ik rechtsaf en bij punt X ben ik uitgestapt om te kijken hoe het daar was. Parkeren is hier lastig, het kan alleen maar in de wegberm, en dat is niet echt veilig. Bij dit punt, er ligt een sluis, kon ik wel goed de auto parkeren. Ik ben over de sluis gegaan, het bosje ingelopen. Echt goed begaanbaar was het echter niet, veel bramenstruiken en het was er behoorlijk nat.




Ik was benieuwd waar dit paadje naar toe leidde......










Almost there.....


Toch wel een leuke beloning na al dat struinen door de struiken:


Jammer dat ik de telelens niet bij me had:


Thuis nog maar eens goed uitzoeken waar ik precies moet zijn in dit gebied!

Vervolgens doorgereden naar de Putberg. Voor deze wandeling zie mijn andere blog:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten