zaterdag 15 september 2018

Doe de bijentest: ken jij het verschil tussen een bij, een wesp, een hommel, een zweefvlieg en nog meer?

In navolging van de bijentelling van dit jaar staat er een leuk bijentestje op de site van Nederland zoemt. Daar kun je o.a. testen of jij het verschil weet tussen een bij, een hommel, een zweefvlieg en een wesp. Dat weten de meesten wel. Maar dan......Een leuk klein testje:


Klik op het gele zonnetje met het driehoekige pijltje om de test te beginnen:


Ik had ze allemaal goed. Haha. Dat komt natuurlijk omdat ik o.a. het mooie bijengidsje had gedownload en bestudeerd welke je bij inschrijving ontvangt. Een echte aanrader. Ik heb me ook alvast ingeschreven voor de bijentelling van 2019!




Echt een heel mooi gidsje. Zie ook mijn blogpost: 

https://natuurfotografieanitasart.blogspot.com/2018/03/ik-doe-mee-aan-nederland-zoemt-op-21-22.html

Update 25-04-2020: ik zie dat de link van de bijentest het niet meer doet. Hier een andere link:


Test: welke bij ben jij?
afbeelding van Nederland zoemt

test is hier te downloaden:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten