dinsdag 3 november 2020

Leuk: doe de paddestoelenquiz

Ik kwam een leuke site tegen waar je je kennis van paddestoelen kunt testen  door 10 vragen te beantwoorden. Je vind de quiz hier:

https://www.onzenatuur.be/artikel/de-grote-paddenstoelenquiz

Je moet de naam van de paddestoel raden aan de hand van de getoonde foto. Ik moet er wel bij zeggen: het zijn geen alledaagse paddestoelen!

Een voorbeeld:


Ik dacht: dat durf ik wel aan. Als ik foto's heb gemaakt van de paddestoelen die ik zie, zoek ik altijd de naam erbij op internet. Dus ik was wel eens benieuwd hoe ik het er vanaf zou brengen. Als je het antwoord hebt gekozen zie je meteen of het juist is en krijg je ook uitleg over de paddestoel.
Ik was niet ontevreden over het resultaat: ik had er slechts 1 fout. Dat was deze:




Is er toch wel veel blijven hangen van de opgedane kennis. Zo zie je maar weer. Ga naar onzenatuur.be en doe ook de quiz, en nog veel meer leuke natuurartikelen om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten