donderdag 29 juni 2017

Collage van springspinnetje met dode zweefvlieg


Vandaag heb ik weer mooie macro foto's gemaakt van de insecten in mijn tuin. Dat ik deze zag was puur toeval. Ik was klaar met fotograferen en toen ik weer naar binnen wou gaan met mijn camera zag ik een heel klein zweefvliegje achter op de plaats. Ik wilde hem nog snel even fotograferen maar zag toen door mijn lens dat hij dood was en aan een webdraad hing. Ik besloot om mijn vinger tegen die draad te laten komen zodat ik hem mee kon nemen en op tafel neer leggen. Toen ik vervolgens rustig door de lens keek was mijn verbazing groot: een springspinnetje had hem beet. Vandaar dat hij aan 1 draad hing. Ik heb er al eerder over gepost, zie 13 juni.
Het spinnetje is vele malen kleiner maar kan hem blijkbaar toch verorberen. Hij had zijn voorpoten helemaal om het bijtje heen geslagen en ik zag hem schudden met zijn prooi. Fascinerend om te zien.

Macro is niet alleen leuk vanwege het fotograferen maar er gaat een wereld voor je open. Er is zoveel moois te zien wat je met het blote oog niet of nauwelijks ziet.

Ik heb met Photoscape een collage gemaakt van de beste foto's. Op de grootste foto kun je de grote ogen goed zien, zowel van de zweefvlieg als van het springspinnetje.. Het viel niet mee om alles scherp op de foto te krijgen maar al met al vind ik het toch de moeite waard om te posten.
In een andere post zal ik wat vertellen over het zweefvliegje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten