zaterdag 2 februari 2019

De vogeltuin van Vogelbescherming

Weer wat nieuws van vogelbescherming: jouw vogeltuin.
Om nieuwe vogelsoorten naar je tuin te lokken. Ik heb in een eerdere blogpost al verteld dat je op hun site kunt kijken welke vogels er in jouw buurt voorkomen: zie blogpost:


Je moet dan eerst de postcode check doen, maar dat had ik al gedaan en dat hebben ze onthouden. Bij mij komen deze vogels voor: maar ik heb ze idd niet allemaal in mijn tuin gezien:


Je mag daaruit 5 soorten kiezen waarna je praktische tips krijgt om deze vogels te beschermen en meer in je tuin te zien. Ik heb gekozen voor de groenling, de tjiftjaf, de winterkoning, de staartmees en de zanglijster. Die wat ik nog niet gezien heb! Dan moet je nog even de grootte van je tuin aangeven en je email opgeven. Met je email heb je altijd toegang tot de vogeltuin.
Dat is leuk zeg. Je krijgt per opgegeven vogels info over de vogel, tips voor voedertafel en wat je gedurende het jaar kunt doen om idd deze vogel in je tuin te krijgen. Je kunt plannen in een to-do lijstje zetten! Leuk!!
Als je een advies hebt afgeronden opgedaan hebt geklikt dan gaat het advies naar een mooi logboekje.

Ik heb al veel op mijn voedertafel liggen, maar ga dit zeker opvolgen. Als ik deze vogels in mijn tuin krijg, ga ik er foto's van maken en zet ik ze in dit blog erbij. Leuke uitdaging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten