zaterdag 25 januari 2020

Landelijke Tuinvogeltelling 2020


Vandaag heb ik weer mee gedaan aan de landelijke tuinvogeltelling. Die was van 24 tm 26 januari. Vorig jaar lag er sneeuw; dit jaar was het een beetje grauw en miezerig en behoorlijk fris.Voor info over deze telling zie mijn blogpost van 2019:

https://natuurfotografieanitasart.blogspot.com/search/label/Tuinvogeltelling

Ik heb geteld in mijn tuin van 11:00 tot 11:30 uur. Ik heb er een voedertafel staan en diverse potjes met pindakaas met smaakjes hangen, waar best wel veel vogels op af komen. Dit was mijn telling:




Resultaat: 




Het is altijd leuk om mee te doen. Op de site van Tuinvogeltelling kun je resultaten bekijken: zowel landelijk als in je eigen buurt. In mijn tuin waren de pimpelmezen, turkse tortels en kauwen het meest vertegenwoordigd! Ik heb er 34 gezien in 1/2 uur tijd, maar je moest doorgeven het hoogste aantal dat ze met elkaar in de tuin te zien waren ivm ev. dubbelen.

Zie hier de landelijke uitslag:


In Brabant:



In mijn buurt:


Het feit dat er bij mij in de tuin meer kauwen, en duiven zitten wordt denk ik verklaard omdat er veel hoge bomen zoals dennen en berken in de buurt staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten