woensdag 1 januari 2020

Mijn waarnemingen voor Waarneming 2019

Sinds 25 augustus 2017 neem ik deel aan het doorgeven van waarnemingen bij Waarneming. Waarneming.nl is het grootste natuurplatform van Nederland en onderdeel van Stichting Natuurinformatie. Zij wil iedereen in staat stellen om natuurwaarnemingen op te slaan en te delen via internet, om zo de natuurrijkdom van Nederland en de wereld vast te leggen voor nu en voor de toekomst. Het platform werkt hiertoe samen met duizenden vrijwilligers, zowel rechtstreeks als via meer dan 300 regionale en landelijke werkgroepen.

Voor mijzelf is het leuke eraan dat hun databases bijhouden wat ik allemaal heb aangemeld. Het lijkt me leuk om daar een overzichtje van te laten zien. Ik heb alleen waarnemingen in Nederland opgegeven. Maar ook lang niet altijd van mijn gemaakte foto's tijdens mijn wandelingen. Meestal omdat ik het belangrijk vond om mijn melding te doen, maar vaak ook om  te ontdekken of mijn waarneming juist was of als ik t helemaal niet wist.Tm eind vorig jaar waren dat in totaal 1020 waarnemingen  bestaande uit 341 soorten.


Zoals je kunt zien zijn dat het meeste vliegen en muggen, en planten (angemeld). Relevanter is het om naar de soorten te kijken: plantensoorten in de meerderheid met 78 soorten, en 46 soorten van de vliegen en muggen.


In totaal waren er in 2019 8.000.000 waarnemingen aangemeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten