dinsdag 18 december 2018

Be funky frames


Vandaag een leuke onlie fotobewerker, collagemaker en designer gevonden, waarvan ook een app voor je gsm beschikbaar is. Reden om hem eens uit te proberen.
Ga naar www.befunky.com:


Klik op de knop photo editor en dan op get started:


dit scherm opent:


Klik bovenin op Open, computer, zoek een mooie foto:


In de linker kolom staan de tools. Selecteer de tool "frames"(2 blokjes):
je ziet ernaast welke frames aan boord zijn en je kunt ook zien hoe dat  frame er ongeveer uitziet:


Scroll naar beneden om ze allemaal te zien: ik koos instant de 4e optie:


ooo...oeps dat is waarschijnlijk voor de betaalde versie, maar je kunt wel zien hoe t wordt:


hehe, logisch dat sterretje staat er links ook bij, die moet je dus niet kiezen...haha:

toen koos ik voor realistic 1:


Aardig, maar wel wat gewoontjes. Via het pijltje ga je weer naar de frames:


Toen koos ik floral 1:


Je kunt van elke groep slechts eentje zien. Ik koos voor de tool textures (laatsteknop) metal, die is ook niet gratis maar wel leuk:


Onder de edit-knop zitten een aantal gewone fotobewerkingstools:


De 3e knop is voor touchup: retoucheren van portretten etc:


De 4e knop heeft effecten:
ik koos old photo:


Ik krijg de indruk dat dit best wel een veelzijdige software is, alleen met een andere layout dan de andere die ik tot nu toe heb gezien. Best wel leuk eigenlijk. 

De 5e knop is leuk: artsy: die maakt kunstwerkjes van je foto:
ik koos cartoonizer de eerste optie:


of inkify de eerste optie:



Er zijn veel mogelijkheden. Ik kan ze hier niet allemaal laten zien. Het is een kwestie van uitproberen. En afhankelijk van wat voor soort foto je hebt hoe het eruit komt te zien met een bepaald filter of textuture of frame natuurlijk.

Als je de volgende keer weer binnenkomt bij befunky zie je het volgende scherm:


Ze bewaren je laatste sessie, voor het geval je er nog aan verder wil werken. De rest wordt verwijderd.

Aan het begin staat ook nog Essentials: achter deze knop zitten de basis bewerkingsmogelijkheden, met ook Enhance DLX= HDR, ook leuk:


Mijn conclusie is: leuke software en in principe niet duur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten