zaterdag 29 december 2018

De 12 buitengewone belevenissen van Staatsbosbeheer

Aan het begin van dit jaar start Staatsbosbeheer met "Groene voornemens 2019".  Ze spoort ons aan op ontdekkingstocht te gaan door de natuur. Om je tijdens deze wandeling op de mooiste plekjes te laten komen en de natuur op je te laten inwerken. Op hun website vind je tips voor zo'n wandeling:

https://www.staatsbosbeheer.nl/12-buitengewone-belevenissen-januari?utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=E-mail&utm_campaign=2018-12-29+Buitengewone+Belevenissen&utm_term=activiteit&utm_content=12bb-jan

Maar ik hoef niet aangespoord te worden: ik doe dat al, en het is heerlijk. Ik heb al veel stilte momentjes gehad tijdens mijn wandelingen. Kijk maar eens op mijn blog onder het tabje : Foto's waar je stil van wordt:

https://natuurfotografieanitasart.blogspot.com/p/fotos-waar-je-stil-van-wordt.html

En daar staat mijn stiltemomentje van de afgelopen week nog niet bij:


Het is de bedoeling om elke maand een bijzonder natuurfenomeen te ervaren welke Staatsbosbeheer centraal stelt.

De 12 Buitengewone Belevenissen zijn:
  • wandelingen waar je stil van wordt
  • zie hazen boksen
  • de beste natuurconcerten vind je in de natuur
  • doe eens wild
  • dwaal door een bloemenzee
  • proef de natuur
  • beleef de nacht
  • zie reeen flirten
  • ga terug in de tijd
  • ontdek de wereld van de paddestoelen
  • krijg vieze handen
  • hoor een uil roepen


De eerste is : STILTE. Dus een of meerdere wandelingen kiezen waar je stil van wordt. Het mag ook een enkel stiltemoment zijn. Nou.....die is niet zo moeilijk voor mij denk ik. Ik beleef nu al vaak stilte momenten op mijn wandelingen. Maar er zitten ook moeilijke bij, en grote uitdagingen ook. LEUK!!!!

Ik zie er nu al naar uit. Een leuke variant om mijn wandel-ervaringen via mijn blog te delen. Ik zal al mijn wandeling-momenten op deze site bijwerken en in aparte blogposts zetten.

https://www.staatsbosbeheer.nl/12-buitengewone-belevenissen

Heb je alles aan het eind van het jaar afgevinkt, dan ben je erin geslaagd je goede voornemens in stand te houden en veel mooie natuur ervaringen rijker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten