woensdag 19 december 2018

Luminar 3: eindelijk ...daar ie-ie-dan!!

Hehe, daar is ie dan: de nieuwe Luminar 3. Ik keek er al enige tijd naar uit. ik heb 2018 en dat is al erg leuk, maar deze nieuwe versie belooft veel moois.
De nieuwe Luminar maakt nl. gebruik van de kracht van Artificial Intelligence en biedt je de beste gebruikerservaring om sneller dan ooit betekenisvolle, ongelooflijke beelden te maken.

Dus ik was blij toen ik eindelijk de trial kon downloaden:


Kies voor continue trial. De eerste keer moet je n map toevoegen waar je fotos staan via library, add folder. Afhankelijk van hoeveel fotos dat zijn kan dat wel een tijdje duren. Luminar maakt nu een catalogus aan die standaard in de map D/mijn afbeeldingen wordt geplaatst.

Kies aan de rechterkant je map waarvan je de foto's wil laden:


Dan worden je foto's geladen in een standaard medium formaat:


Dubbelklik op een foto om in de edit-modus (bewerking) te komen:


Voor looks (dat zijn eigenlijk de voorheen genoemde presets) klik je op het icoon streep met drie blokjes bovenin de balk:


Onder in het scherm komen de diverse groepen looks. Klik op het driehoekje naast essentials om een groep uit te kiezen, waarna de bijbehorende presets getoond worden. Als je er op klikt komt die filter op je foto te liggen:


Maar ik ga voor datgene waar ik zo naar heb uitgezien: de zgn.

AI = artificial intelligentie

In het rechter paneel zie je de knop quick and awesome:


Wat is hier nou zo bijzonder aan? Luminars software kan zien of jouw foto een "lucht" bevat. In dat geval is de knop sky enhancer beschikbaar om te gebruiken en kun je er dus aanpassingen mee doen aan je lucht. Heeft je foto geen lucht dan is die knop wel zichtbaar maar kun je hem niet gebruiken. Slim toch? Eens even uitproberen, ik ben erg benieuwd. Ik had daarom speciaal een foto met lucht uitgekozen om te bewerken.

Ik heb sky enhancer opgeschroefd naar 100%:


En zie hier het resultaat:


Je kunt om het verschil goed te zien de knop bovenin before/after inschakelen:


Wow, wat een verbetering. Dit is echt geweldig!

Ik laat nog even de originele foto zien:


En als dat nog niet genoeg is kun je nog meer aanpassingen doen:

bv accent filter boost op 50%:


Alle tools die je gebruikt hebt worden geel, dus je kunt direct duidelijk zien welke veranderingen je hebt gedaan:


De foto is nog levendiger geworden. Hartstikke leuk is dit. 
Om de foto op te slaan ga je naar rechtsboven de knop export (hokje met pijltje):


Het scherm export to image verschijnt: doe de instellingen en kies export:


Ook dat duurt even....


Hartstikke leuk. Ik heb hier het mooiste laten zien van de nieuwe Luminar 3. Er zijn echter nog veel meer mooie mogelijkheden om van je foto echt iets speciaals te maken. Ik beveel het van harte aan om de trial te downloaden. Je moet dan wel even je email-adres doorgeven, dan kun je hem 30 dagen uit proberen. Ga daarvoor naar deze link:

Klik onderaan op de website bij product op Luminar en hier:

Klik op trial

Ik zou zeggen DOEN en geniet van een mooie ontdekkingstocht door Luminar 3!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten