maandag 23 oktober 2017

Herfstwandeling in Grenspark Kempen - Broek : Hugterheide deel 2

Welkom op deel 2 van mijn wandeling in Grenspark Kempen - Broek Hugterheide deel 2.

In het eerste deel was ik gebleven bij de peilbuizen van Actief Bodembeheer de Kempen. Dat was bijna aan het einde van mijn wandeling. Jammer dat dit niet meer op dezelfde blogpost pastte.
Ook het laatste stuk was het genieten van de natuur en kwam ik nog mooie paddestoelen tegen:




Het eekhoorntjesbrood:




Dit is naast de vliegenzwam ook mijn mooiste foto van vandaag:


Elfenbankje:


De mooie parelamaniet:


Een tapijt van mos:


Einde van de wandeling: het wildrooster weer in zicht. Ik was vergeten dat dit een reflecterend bord is....




Dit was tot nu toe de mooiste wandeling die ik heb gemaakt. 
Sinds 1979 is Hugterheide in het bezit van het Brabants Landschap, dat dunningswerkzaamheden uitvoert met behoud van oude bomen. De bedoeling is om geleidelijk een meer natuurlijk berken-eikenbos te bereiken, met hier en daar de grove den. Dit hoopt men te bereiken door vernatting van het gebied.

In totaal zijn er voor dit gebied 4 startplaatsen:

Parking Fazantlaan Cranendonck
Parking Dr. Anton Philipsweg Cranendonck
Parking aan de Daatjeshoeve, Heugterbroekdijk 34, Nederweert
Parking Hoogbosweg Nederweert

Op  ww.wandeleninlimburg.be/nl vind je de wandelroutes voor dit gebied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten