dinsdag 3 oktober 2017

De zon breekt door...


Ik hou van mooie luchten en wolkencombinaties. Ik kijk dan ook elke dag wel speciaal naar de lucht om te zien of hij er die dag bijzonder uitziet.
Vandaag duurde het even voordat de bewolking zich gewonnen gaf. De zon wou doorbreken maar dat lukte nog niet zo best. Dat  flauwe zonnetje wilde ik graag vast leggen op een foto. Ik dacht toen dat gaat vast niet lukken maar het viel nog niet tegen. Ik heb met Photoscape wat leuke effecten toegepast op de originele foto.

Dit is het origineel:


Met een lichtval en kleureffect: bandicoot:


Met een lichtval en kleureffect: colortemperature wijzigen:


Met een lichtval en kleur effect: kleuren versterken:


Ik vind in principe dat je foto's zo min mogelijk moet bewerken. Foto's bewerken vind ik niet zozeer een fotografie vaardigheid maar je verheft je foto's tot een soort kunstwerk.
Toch zie je dat je met foto bewerkings programma's wel leuke dingen kunt doen. Met name de laatste optie vind ik mooier om te zien dan het origineel. De kleuren worden versterkt waardoor er meer contrast zichtbaar is in de foto.

Het was die dag maar raar weer. Afwisselend bewolkt en zonnig. Afwisselend lekker warm en koud.
Op een gegeven moment zag ik twee totaal verschillende luchten vanuit mijn tuin kijkend:
aan de linker kant zag ik dit:


en aan de rechter kant zag ik dit:


Typisch Nederlands!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten