vrijdag 5 april 2019

Rondje door mijn tuin

Vandaag was het wel redelijk zonnig, maar erg fris. De insecten lieten zich dan ook niet in grote getale zien. Ik zag wel een mooie grauwe schildwants:


Tien jaar geleden was hij nog zeldzaam in ons land maar hij komt de laatste jaren steeds vaker voor. Eerst alleen in Limburg, maar tegenwoordig wandelt hij heel Nederland door en is dus niet zeldzaam meer.



Je kunt ze ook binnenshuis aantreffen waar ze lekker kunnen overwinteren:


En de gele halvemaanszweefvlieg: ik vind het een erg mooi insect, als je hem ziet vliegen valt hij je meteen op, zijn gele strepen lijken wel een neonachtige schijn te hebben:






Het duivenkoppel zit veel in mijn tuin, maar ook in de boom bij mijn buren. Ze zijn helemaal niet bang als ik bij ze in de buurt kom. 


Ze leek een kiekeboe spelletje met me te spelen


Ze voelt zich erg op haar gemak. Leuk hoor, en erg gezellig die duifjes in mijn tuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten