maandag 26 maart 2018

De stilte van de mist

Vandaag vroeg opgestaan, alles lag nog in mist-nevelen gehuld. Toch mooi weer om er met de camera op uit te gaan. In het deel oostelijk van het bos nabij de voormalige zinkfbriek ben ik vandaag gaan wandelen. Ik ben eerst nog even teruggeweest naar het bosje langs de spoorlijn waar ik al eerer op 12 maart was. In de hoop er misschien roofvogels of spechten te zien. Maar die zag ik niet. Daarom vandaag wat mooie mist-landschapjes, al was er al snel veel van de mist weer opgetrokken:














Het oneindeige aan de horizon van de spoorlijn wordt nog eens extra benadrukt door de mist:




Mist geeft ook een extra dimensie aan spinnewebben: 


Druppels lijken net parelkettingen:










Hekwerken vind ik ook altijd leuk om te fotograferen:




Eerste signalen van de lente:










 Dan breekt de zon door:


En trekt de mist helemaal op:






Goh...eindelijk vogels: een koppeltje eenden:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten