maandag 4 september 2017

Gewoon mooi....de bloemtjes en de bijtjes 3....

Mijn dagelijkse rondje door mijn tuin 04-09-2017:

De witte krabspin oftwel de Kameleonspin:


De vuurwants in de opnieuw in bloei staande kaasjeskruid:




Hij heeft alvast een lekker overwinteringsplekje gevonden in mijn insectenhotelletje:


De gewone huisvlieg:


De zeldzame houtsluipwesp:


Het altijd bijzondere schorpioenvliegje:




De akkerweidehommel:


De wilde aardbei draagt voor de tweede keer vruchten:




Maar de wilde bloemen doen het nog hier en daar: de boekweit en ik denk een soort uit de ooievaarsbekfamilie:




De zonnehoed raakt langzaam in verval, maar ik vind dat ook mooi:







Ook andere bloemen hangen aan een zijden draadje: de oleander, de rose phlox en de schildpadplant:






Andere bloemen brengen weer mooie zaaddozen voort zoals de (weet ik niet) en de boekweit:

  




Het was weer een leuk rondje door mijn tuin. In het begin denk ik: er valt niks te zien, maar als je goed kijkt zie je altijd weer iets bijzonders: een insect wat toevallig voorbijkomt, of eentje die verstoppertje speelt. Elk seizoen heeft zijn charme. Het begin van de herfst vind ik ook heel mooi om te fotograferen, zoals het verval van de bloemen en de bladeren. Ik heb weer genoten en mijn mooiste foto's in dit blog gepost.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten