zondag 10 september 2017

Kleine wandeling op de Vloeten Soerendonck


Vandaag een kleine wandeling gemaakt bij de camping in Soerendonk: daar liggen mooie slingerende smalle paadjes in een voornamelijk broekbos. Sommige hebben leuke heuveltjes. Onderweg kwamen we mensen van de camping tegen die daar aan een jeu de boules wedstrijd mee deden. In november wordt er soms een Zombie Rush gehouden: deze fun & obstacle run is niet alleen sportief, maar ook erg spannend en leuk. Er wordt door lopers een spectaculair parcours afgelegd met uitdagende hindernissen waaronder een 7 meter hoge klimtoren en een pikdonkere ‘creepy tunnel’. Bovendien loop je in het bosrijke gebied overal ‘bloeddorstige’ zombies tegen het lijf. De kunst is om tijdens de run uit handen van deze zombies te blijven.

Maar vandaag dus gewoon een mooie kleine natuurwandeling. het was guur maar het zonnetje scheen waardoor het toch nog wel de moeite waard was. Mijn dochter en de hondjes waren er ook bij.
Eerste deel: rechts van de camping het bos in:




Mooie paddenstoelen gezien:


Toen nog even de linker kant van de camping het bos in: ook dat stuk straalde een heerlijke rustige sfeer uit:


Mierenhoop en her en der een stukje dopheide:


Aan de rand van de bosweg terug naar de camping nog een wespennest in de grond gezien, in een kuil, waarbij je heel goed de ingang van het nest kon zien. Helaas was mijn gsm leeg, dus ik heb niet meer foto's kunnen maken. Binnenkort ga ik er terug en zal ik foto's van het nest hier plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten