vrijdag 21 juli 2017

Jonge merel in mijn tuin


Vanavond zag ik een jonge merel in mijn tuin. Ik denk dat hij zo rond 4 weken oud was. Hij zat al flink in het verenpak en zag er goed doorvoed uit. Even later kwam zijn moeder erbij. Zij kwam uit een boom in de tuin van mijn buren: een grote lijsterbes, vol met bessen.
 

Het jong werd door zijn moeder gevoed. Even later kwam er nog een vrouwtjes merel bij. Maar ze voelden zich niet bedreigd. Dus ergens in de buurt zullen nog wel een of meer jonge merels zitten.


Ik strooi vaak broodkruimels in mijn tuin. Ik vind dat zo gezellig al die vogels. Er komen niet alleen mussen en merels, ook huizen er duiven in mijn grote den, en zie ik vaak kraaien en spreeuwen alles voor de neus van de andere vogels wegkapen. Soms is het een drukte van jewelste.
Heel af en toe brengt er een koolmees of een roodborstje een bezoekje aan mijn tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten