woensdag 26 juli 2017

Nimfje van de groene stinkwants in mijn tuin


Nimfje van de groene stinkwants vandaag in mijn tuin gespot. Hij was zichtbaar als n zwart speldeknop groot vlekje op al dat geel van de bloem. Direct als de nimf uit het ei komt heeft het al 2 antennes en 6 pootjes. Zijn lichaam is nog bolvormig. Ze doorlopen 5 stadia met telkens een vervelling. Bij elke vervelling worden ze groener. Deze heeft nog veel zwart en een bol lichaam, dus het is nog echt een jonkie.

Op 20-06-2017 zag ik op een blad een hoopje eitjes zitten. Ik weet niet helemaal zeker of het de eitjes van de stinkwants zijn, maar aangezien ik bij deze plant vaker deze wantsen zie zitten denk ik dat het best wel eens het geval kan zijn.


Op 04-07-2017 waren de eitjes leeg:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten